p

Το δάσος της Φολόης, η Δίβρη, η Ανδρίτσαινα,το Αντρώνι, η Αγία Αννα,του Λάλα, το Γούμερο ,η Φιγαλεία, η Πηνεία, η Μίνθη και ο Ερύμανθος δεν είναι απλοί τουριστικοί προορισμοί..... Είναι μικρές πατρίδες!!!Η ορεινή Ηλεία είναι μια από τις περιοχές που ο τουρισμός δεν έχει αλλοιώσει. Η ζωή συνεχίζεται σε ορισμένες περιοχές της όπως πριν από 50 χρόνια

Κυριακή, 23 Ιανουαρίου 2011

Συζητείται η συγχώνευση των Γυμνασίων Σιμόπουλου και Πανόπουλου


agiasmos-basilakiΑναβρασμός και ανησυχία επικρατεί όχι μόνο μεταξύ της εκπαιδευτικής κοινότητας της Ηλείας, των τοπικών φορέων των δήμων, αλλά και των τοπικών κοινωνιών, σε ό,τι αφορά το Σχέδιο συνενώσεων και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2011-2012 που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας. Θεωρείται δε σίγουρο, ότι το Σχέδιο συγχωνεύσεων δεν θα αφήσει «απείραχτη» την Ηλεία και γι' αυτό η ΕΛΜΕ έχει ήδη κινητοποιηθεί. Χθες βράδυ συνεδρίασε συζητώντας αυτό το θέμα, ενώ  τα μέλη του Δ.Σ. επισκέπτονται σχολεία, συζητούν με τους τοπικούς φορείς και προσπαθούν να ενημερώσουν τον κόσμο γιατί πρέπει να μετρήσει η γνώμη και η θέληση της τοπικής κοινωνίας σε επιχειρούμενες συγχωνεύσεις και άρα καταργήσεις σχολικών μονάδων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αν και δεν έχει ξεκαθαρίσει τι θα γίνει με τα ορεινά σχολεία (έχει δηλώσει ότι αυτά δεν θα καταργηθούν), οι σχολικές μονάδες της Ηλείας που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην «κόκκινη λίστα» και είναι υποψήφιες για κατάργηση και συγχώνευση με άλλα σχολεία είναι μεταξύ άλλων σε ό,τι αφορά την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το Γυμνάσιο - Λύκειο Βασιλακίου, το Γυμνάσιο Μακρισίων, το Γυμνάσιο Μυρτιάς, το Γυμνάσιο Επιταλίου, των Σαβαλίων, των Καβασίλων και της Εφύρας. Επίσης συζητείται η συγχώνευση των Γυμνασίων  Σιμόπουλου και Πανόπουλου με πιθανή κατάργηση του πρώτου.

Τι περιλαμβάνει το Σχέδιο συγχωνεύσεων

Σύμφωνα με το κείμενο του Σχεδίου συγχωνεύσεων που δόθηκε σε διαβούλευση, κριτήρια για τη συνένωση σχολείων αποτελούν οι κτιριακές υποδομές - εγκαταστάσεις, καθώς και οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικών χώρων και εξοπλισμού στο σχολείο μετακίνησης, αφού το υπουργείο Παιδείας δρομολογεί μεταβολές με στόχο τον περιορισμό της σπατάλης και την αξιοποίηση των υπαρχόντων υποδομών.Με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και προκειμένου να διαμορφωθούν και να υποβληθούν προτάσεις που θα αντιπροσωπεύουν τις πραγματικές ανάγκες κάθε περιοχής, με τις γεωγραφικές συνθήκες και τις ιδιαιτερότητές της, δεδομένου μάλιστα ότι οι κτιριακές υποδομές, οι συντηρήσεις, τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και οι μετακινήσεις των μαθητών περιέρχονται πλέον στην αρμοδιότητα των νέων δήμων, κατατίθεται το πλαίσιο διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τον κάθε πολίτη σχετικά με τα κριτήρια συνενώσεων-ιδρύσεων των σχολικών μονάδων, για το σχολικό έτος 2011-2012.Όπως τονίζει το υπουργείο, σε κάθε περίπτωση θα τηρούνται οι κανονιστικές ρυθμίσεις για το μέγιστο αριθμό μαθητών (έως 25 για την Πρωτοβάθμια και έως 30 για τη Δευτεροβάθμια), ενώ θα εκτιμάται και η χιλιομετρική απόσταση για το νέο σχολείο, καθώς και η συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, το οδικό δίκτυο, οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες και η διάρκεια κάλυψης της διαδρομής για την άφιξη στο νέο σχολείο. Η διάρκεια της διαδρομής, στις δύσκολες και δυσπρόσιτες περιοχές, δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τη μισή ώρα για τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και τα 3/4 της ώρας για τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το υπουργείο σημειώνει ότι στη διαμόρφωση της τελικής πρότασης θα συντελέσει η γνώμη των εκπροσώπων των νέων δήμων. Το κείμενο του υπουργείου Παιδείας δεν ξεκαθαρίζει τι θα γίνει για τις ορεινές και τις μικρές νησιωτικές περιοχές, στις οποίες οι αποστάσεις, οι συγκοινωνιακές και οι καιρικές συνθήκες δεν διασφαλίζουν προϋποθέσεις ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών. Όπως αναφέρει, σε αυτές τις περιπτώσεις θα εξετασθεί με τη δέουσα προσοχή κάθε περίπτωση χωριστά και θα ενταχθεί κατ΄ εξαίρεση σε οργανωτική δομή μικρής σχολικής μονάδας βάσει των ιδιαιτεροτήτων, τηρουμένων πάντοτε των παιδαγωγικών κριτηρίων, και μέχρι να δημιουργηθούν συνθήκες με την κατασκευή δημοτικών έργων. Παράλληλα, οι σχολικές μονάδες που συνενώνονται θα αποτελούν ενιαία σχολική μονάδα χωρίς παραρτήματα ή Λυκειακές τάξεις.Στα σχέδια του υπουργείου προβλέπονται και καταργήσεις σχολείων. Όπως αναφέρεται, σε περίπτωση κατάργησης μιας ή περισσοτέρων σχολικών μονάδων, εάν οι συνθήκες το υπαγορεύουν, ιδρύεται νέα σχολική μονάδα σε περιοχή που συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών.

Αντίθετη η εκπαιδευτική κοινότητα

Η ΟΛΜΕ είναι κατηγορηματικά αντίθετη στην επιχειρούμενη συγχώνευση σχολείων και στην δημιουργία τεράστιων σχολικών μονάδων αλλά και στην οικονομίστικη λογική που βάζει το υπουργείο Παιδείας, ενώ επισημαίνει ότι η συγκεκριμένη διαδικασία γίνεται εν κρυπτώ με την απουσία των τοπικών κοινωνιών (Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας, Νομαρχιακές Επιτροπές Παιδείας που καταργήθηκαν με τον «Καλλικράτη»).Επισημαίνει ακόμα ότι «οι αρμοδιότητες που είχαν οι Νομαρχιακές Επιτροπές Παιδείας είναι άγνωστο εάν θα περάσουν στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση, αφού είναι γνωστό ότι εκκρεμούν δεκάδες προεδρικά διατάγματα και υπουργικές αποφάσεις, προκειμένου ο νέος νόμος για την αυτοδιοίκηση να καταστεί λειτουργικός. Η ασάφεια αυτή δίνει τη δυνατότητα στους περιφερειακούς διευθυντές και στους Διευθυντές Εκπαίδευσης να παρακάμψουν τις τοπικές κοινωνίες και να αποφασίσουν με κριτήρια που δεν είναι βέβαιο ότι προάγουν τις κοινωνίες αυτές.Η συγχώνευση σχολείων θα έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των μαθητών, οι οποίοι καθημερινά θα αναγκάζονται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις μέχρι να φτάσουν στο σχολείο τους. Η καθημερινή αυτή ταλαιπωρία των μαθητών σαφέστατα θα επηρεάσει και τη σχολική τους επίδοση».
ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΡΩΤΗ ΗΛΕΙΑΣ
Δημοσίευση σχολίου