p

Το δάσος της Φολόης, η Δίβρη, η Ανδρίτσαινα,το Αντρώνι, η Αγία Αννα,του Λάλα, το Γούμερο ,η Φιγαλεία, η Πηνεία, η Μίνθη και ο Ερύμανθος δεν είναι απλοί τουριστικοί προορισμοί..... Είναι μικρές πατρίδες!!!Η ορεινή Ηλεία είναι μια από τις περιοχές που ο τουρισμός δεν έχει αλλοιώσει. Η ζωή συνεχίζεται σε ορισμένες περιοχές της όπως πριν από 50 χρόνια

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2009

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ ΠΗΝΕΙΑΣ

Στην περιοχή του Τζαμί (σήμερα Ωραία) υπήρχε ένα εκκλησάκι του Αγιάννη που γιορτάζει στις 29 Αυγούστου. Το εκκλησάκι αυτό ήταν από την Τουρκοκρατία αφού μάλιστα κατά την παράδοση συνυπήρχε με ένα τούρκικο τζαμί στον ίδιο χώρο. Το τζαμί αυτό με απόφαση της τοπικής επαρχιακής διοίκησης τότε με έπαρχο κάποιον Κοτσομήτη από του Σκλίβα γκρεμίστηκε.
Η εκκλησία όμως συντηρήθηκε και κάθε χρόνο στις 29 Αυγούστου γύρω από το χώρο της εκκλησίας γινόταν εμποροζωοπανήγυρις, η οποία τον προπερασμένο αιώνα διαρκούσε δεκαπέντε ημέρες ενώ μέχρι τα μέσα περίπου του περασμένου αιώνα (1960) το πανηγύρι διαρκούσε μία βδομάδα (Βλέπε βιβλίο του Γιώργη Χρ. Γιαννακόπουλου-Μπαρούνη:
"ΓΕΝΙ ΤΖΑΜΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΜΠΟΡΟΖΩΟΠΑΝΗΓΥΡΙΣ" Εκδόσεις Βιβλιοπανόραμα . Σήμερα βέβαια έχει περιοριστεί μόνον στο θρησκευτικό μέρος (Εσπερινός-Λειτουργία) και φτιάχνονται παράγκες μόνον για γουρνοπούλα κατά παράβαση μάλιστα των θρησκευτικών κανόνων της νηστείας της 29ης Αυγούστου.
Το εκκλησάκι αυτό με το σεισμό του 2007 έπαθε ζημιά ενός τσιμεντένιου πρόναου που είχαν χτίσει με αποτέλεσμα να κατεδαφιστεί. Τότε που ήταν να φτιαχτεί ο πρόναος (αυτό το τσιμεντένιο έκτρωμα) με δαπάνη του τότε συνδέσμου Αυγητών, είχα αντιδράσει για λόγους κυρίως αισθητικής. Το αποτέλεσμα όμως με δικαίωσε και τεχνικά αφού σύμγωνα με γνώμη του έγκριτου ναοδόμου Άλκη Ράφτη αιτία για τη ζημιά στην εκκλησία ήταν ο πρόναος.
Αμέσως λοιπόν κάποιοι χωριανοί κινήθηκαν εν σπουδή να φτιάξουν την εκκλησία, αν ήταν δυνατόν εν μιά νυκτί χωρίς να λάβουν υπόψη τους κάποια πράγματα.
Πρώτον: Η εκκλησία αυτή σε πολύ λίγα χρόνια θα λειτουργήσει ως ενοριακός ναός αφού το χωριό μετακομίζει σιγά-σιγά επάνω στον οικισμό Ωραία λόγο της λίμνης του φράγματος. Άλλωστε το κράτος έδωσε οικόπεδα στην περιοχή αυτή και έτσι το χωριό μεταφέρεται. Σε πολύ λίγα χρόνια το παλιό χωριό θα ερημώσει παντελώς. Μοιραία λοιπόν ο ναός του Αγιάννη θα λειτουργήσει ως ενοριακός ναός και επομένως ήταν ανάγκη να γίνει πιό μεγάλος και πιο επιβλητικός.
Δεύτερον: Τον εικοστό πρώτο αιώνα δεν νοείται να κατασκευάζουμε εκκλησία με νοοτροπία και τεχνική πεντακοσίων ετών πριν. Δεν μπόρεσα ποτέ να καταλάβω την εμμονή των πρωτεργατών εν κρυπτώ και παραβίστω και χωρίς την καθολική συμμετοχή των χωριανών και μάλιστα εν μέσω παρατυπιών-παρανομιών να φτιάχνουν έναν "αχεριά" τον οποίον θα τον βαφτίσουν εκκλησία. Ποτέ δεν ομολόγησαν το "δια ταύτα".
Αφού λοιπόν αποφάσισαν μόνοι τους και φτιάχνουν μια σιταποθήκη για την κάνουν εκκλησία ας γράψουν να ονόματά τους έξω σε μαρμάρινη πλάκα για να ξέρουν οι επερχόμενες γενιές ποιούς να φακσελώνουν και να αναθεματίζουν για το γούστο τους.


Η εκκλησία του Αγιάννη όπως ερχόταν από Τουρκοκρατίας



Η εκκλησία μετά το σεισμό.



Το χτίσιμο του "αχεριά" που τον βαφτίσουν εκκλησία
ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ

Giorgis Xr. Giannakopoulos (Barounis)
Δημοσίευση σχολίου